Hoppträningen i Torsdags!

Vi åkte och hopptränade i NYRK för Ingrid i torsdags. När vi hoppade fram hoppade vi över ett hinder, gjorde en volt och hoppade på nästa hinder. Dett gjorde vi i båda varven. Sedan hoppade vi sträckan utan hinder också. Det fungerade riktigt bra i höger varv då han helst vill landa i höger galopp. Sedan hoppade vi banan direkt. Jag var först ut. Corvette hoppade jätte bra, jag räknade väl fel ett par gånger så vi antingen kom för nära eller lite längre ifrån hindret. Men han hoppade ändå. Sedan kom vi till vattenmattan, den var jätte läskig så den stannade han på två gånger. Ingrid tog då ner en bomm i oxern som var över och då hoppade han. Men vad läskigt han lyckte det var! Särskilt när vi landade då all sand smattrar mot vatten mattan, ush o fy tyckte Corvette, men hoppade gjorde han ändå. Vi fortsatte banan och det gick kalas bra! Jag fick hoppa om vattenmattan och ett par hinder som var före, då jag som sagt kom in fel på dom hindrena tidigare.
Är super nöjd med honom! Han hoppar så himla fint och duktigt. Nu är det bara jag som måste lära mig mer att beräkna ansatsen framför hindret!

Här är lite bilder..

 


Innan lektionen red jag Della en liten sväng, och mamma gick med. Vi tänkte rida genom ko-hagarna, men då var dom stängda = kossor på G. Så vi fick gå i åkerkanten istället, och sedan grusvägarna hem. Vi skrittade ganska mycket i början, men vi travade och galopperade även på slutet. Idag fattade hon alla galopper rätt! Duktig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0