Lite ridning..

Hej! Har inte hunnit med bloggandet de senaste dagarna, men ska försöka uppdatera de dagarna som gått nu under kvällen..

Onsdag 4/5

Vi började med att rida Della till "hoppskogen". Vi tog grusvägen dit, det blev alltså en lite kortare sväng. Väl nere i skogen tog jag några trav varv och hoppade några små skutt. Till en början blev det lite konsitga hopp, men när jag drev på henne lite blev det fina hopp och hon blev pigg o glad! På grusvägen hem övade jag lite på skänkelvikningar i skritt, travade och galopperade lite också. Hon travade fint mot slutet stadigt på tygeln.
Vi red Sol & Corvette till "hoppskogen", då tog vi den lite längre rundan på gräset. Vi red lite lätt, uppmjukande efter Corvettes träning. Jag övade nog inte på något speciellt, ställde honom åt båda hållen och jobbade honom i lite lägre form.

Torsdag 5/5 - Hoppträning med Corvette!

Hoppträningen gick verkligen superbra! Jag var SÅ nöjd med honom! Han hade jämn och fin galopp hela tiden, hoppade runt och fint, kom väl dock ett par gånger lite konstigt på några hinder, men stannade gjorde han inte! Vi hoppade en "solfjäder" för första gången ! (ett hinder då det är ett hinderstöd på ena sidan o tre på andra, tre bommar som likt en trappa..)

Om någon förstår vad jag menar?
Här är iallafall några bilder..

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0