Måndag & Tisdags ridning!

I måndags red ju Ebba Corvette. Det hade gått bra, han hade skött sig. Det ända han hade gjort var att han hade tvär vänt tillbaka hem till stallet när de hade kommit till närmaste stallet (som är ca 50m från vårat), rusat ner tillbaka till vårt stall, haha normal häst? Men sen hade allt gått bra, han hade varit pigg men Ebba hade fått honom att gå lite på tygeln i traven ändå. Roligt när det funkar för henne också!

Tisdag - Dressyrlektion.
Var super kul! Vi övade på sluta-öppna, öka-minska trav, förvänd galopp, galoppfattningar från skritt och bakdelsvändningar. Corvette var lätt att driva framåt, reagerade bra. Han har lite svårt med att göra slutor, men det har vi inte tränat på så länge så det kanske inte är så konstigt. Men i allafall, sluta åt höger är lättare, där får vi lite mer flyt framåt och han flyttar sig lite bättre. Han börjar nog förstå vad det innebär iallafall, så det är ju alltid en början.
Han ökade på bra i traven när vi ökade, och gick fint i formen. Formen kändes bra hela lektionen, det ända som var lite jobbigt var att han blev lite tjafsig i munnen då och då. Han kan bli det ibland om man tar för mycket i honom. Men annars riktigt roligt idag!
Synd bara att min kamera är hos Erika, Corvette & jag var supersnygga! Jag hade grå schokemöhle piké, blåa KL byxor & Corvette grått schokemöhle schabrak och benlindor!
 
Ni får en bild från en tidigare träning istället ;)
 


Kommentarer
Postat av: Erika

Hehe kameran dog mitt i min fotografering XD

2011-05-20 @ 08:42:30
URL: http://erikastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0