Måndag & Tisdags ridning!

I måndags fick Della & Corvette vila, jag åkte ner till Korpen och tränade lite med handbolls tjejerna. Men på tisdagen var det dressyr träning som gällde. I traven jobbade vi mycket på små volter, öppna längs kvartslinjen, skänkelvikningar och öka-minska. Corvette var rund och fin i formen, gjorde fina öppnor och böjde sig fint i sidorna. Vi galopperade också på mindre volter, gjorde galoppfattningar från skritt och förvänd galopp. Corvette höll en långsam och fin galopp, jag lyckades också hålla honom i en mer stadig form i galoppen. Han brukar lätt kunna guppa med huvudet i vanliga fall. För att han inte skulle börja guppa med huvudet idag, fick jag galoppera lite kortare sträckor, komma ner i skritt igen, skritta ett par steg och fatta galopp igen. Då blev faktiskt galoppen bättre. Var jätte nöjd med träningen! Han var så fin! Det var till och med en person på läktaren (som inte sett Corvette på ett tag) som undrade om det verkligen var Corvette jag red på :) Då måste han ju sett riktigt fin ut iallafall :)

Här är några bilder från träningen..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0