Onsdagens ridning!

I onsdags var jag i stallet själv och red Corvette en sväng. Jag bestämde mig för att rida till "hoppskogen", en lite lättare runda då det var lektion igår. Corvette var pigg och lite busig. Han blev "rädd" för något bland buskarna vi gick brevid så han var tvungen att hoppa iväg i galopp så det knappt gick o få honom lugn igen, haha. Jag varierade skritt och trav på gräset i låg form, ställde även igenom honom. Väl inne i hoppskogen travade vi ett varv, hade tänkt o hoppa de små hindrena där inne, men då var det någon som tagit bort dem.. Så det blev bara ett varv i trav. Sedan galopperade jag lite i båda galopperna på grusvägen hem. Då la han på världens racer galopp! Så kul tyckte han att det var ;)
Blev ingen Della ridning idag, pappa kom o hämtade mig i stallet när jag var klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0