Onsdagens ridning!

I onsdags red mamma och jag ut på Della & Sol tillsammans. Vi red genom ko-hagarna och tog grusvägen hem. Vi skrittade hela vägen genom hagen och varierade alla gångarter på grusvägen.
Della var ganska tittig, så konsentrationen flög iväg då och då. Men bitvis fick jag ner henne på tygeln och då gick hon riktigt fint. Hon var också pigg och framåt, modig som vågade gå före Sol hela vägen hem.


Efter vi var klara med Della och Sol red jag Corvette samma runda, mamma gick då med mig. Jag red på samma sätt också. Han fick sig en lugn runda då, eftersom vi jobbade hårt på lektionen dagen innan. Trodde Corvette skulle vara lite smått trött sådär, men icke sa nicke! När vi skulle galoppera brassade han iväg i världes fart! Verkligen öste på allt han hade, haha! Det är ju alltid kul att se att det finns energi kvar i honom efter en hård träning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0