Sammanfattning av dagarna som varit!

Har inte riktigt hunnit eller orkat blogga den här veckan, men tänkte att ni iallafall skulle få en liten sammanfattning om dagarna som varit.

Corvette
Han fick vila måndag. Jag red dressyrlektion på tisdagen, men den gick inget bra. Han guppade med huvudet lite då o då i både trav o galopp och var ganska stel i vänster sidan, han blev väl lite trött också och orkade inte hålla den förvända galoppen. Det som var bra denna träning var att han var lätt att driva fram i traven! Här har ni några bilder..


Bilderna är lite suddiga, men bättre än inget ;)

I onsdags red jag ut själv på grusvägarna bortåt. Han var lugn och riktigt mysig till en början. Men när vi gick förbi en hage där det var tre söta åringar blev han genast super pigg och rädd för det mesta, hehe. Men han skötte sig skapligt.
Torsdag var det hopplektion. Det gick så himla superjättebra!! Åh vad duktigt han var! :D Hoppade allt lugnt, i jämt tempo, jätte kul! Stannade inte en gång, han kom in lite knasigt på något hinder bara, sen hoppade han som en kung ;) Här är lite bilder..



Börjar det bli lite hopphäst av honom..?

Fredag fick Corvette vila då jag skulle iväg på roligheter på kvällen :) I lördags packade vi in alla Corvettes o mina grejer, lastade Corvette och körde till Erika. Mamma flyttade Sol dit i fredags, vi har våra hästar där på sommaren. Iallafall, när vi kom dit red mamma o jag en sväng (mamma på Sol). Han kändes ganska pigg, jag ställde och böjde ganska mycket, annars inget speciellt. Idag red jag tillsammans med Ebba på Pablo och Erika på Hälge. Vi red en långsväng med mycket trav. Corvette kändes ganska pigg, mjuk i sidorna, men guppade lite med huvudet.

Della
Della har inte blivit riden så mycket den här veckan då jag inte riktigt har haft tid. Men jag red henne tillsammans med mamma som cyklade med både lördag och söndag. Vi red även samma runda båda dagarna. Hon var lite styrigare på lördagen och hade lite svårt för att gå på grusvägen, vi hamnade på åkrarna några gånger. Men annars har hon skött sig bra! När all fokus ligger på ridningen och inte på allt annat runt om kring, går hon fint på tygeln :) Just det, vi körde ju även henne till Erika idag! Så nu är alla hästarna på plats! Della ska få vila de närmaste tre dagarna, dels för att jag inte riktigt hinner med henne, men det blir också bra då hon får vänja sig vi att vara hos Erika ;) Men sen när jag är ledig torsdag-måndag blir det full rulle förhoppningsvis! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0