Tävlingsdag!

I söndags var jag ju och tävlade i Rappestad. Jag startade kl 10:58, och red väl fram i ungefär 40 min. Jag böjde igenom honom ordentligt i både skritt och trav, genom att göra mycket serpentiner och volter. Sedan galopperade jag också, även där gjorde jag mycket volter.
Han kändes bra i formen, rund, men något stelare i vänster sida.
Väl inne på banan kändes han helt ok. Han blev väl lite seg kanske, ökade inte så mycket i ökningarna.
Vi fick kommentar på att det behövs allmänt mer energi och mer lösgörande i galoppen där han kan bli lite rak.
Jag fick förresten 62,??% så jag blev väl nöjd, helt ok. Det är bara att öva vidare!
Här är några bilder som mamma lyckades knäppa..





Red även på Della när vi kom hem. Jag red och mamma gick med till ko-hagarna. Där red vi på en volt i både skritt och trav. Hon hade lite svårt med att hålla volten rund, hon protesterade ett par gånger i traven, men vi fortsatte och hon gick riktigt fint! Galopperade även på gräsvägen hem, hon fattade rätt galopp! Duktigt! Hon är så rolig att rida, så positiv :) Här är iallafall några bilder..


 


Kommentarer
Postat av: Erika

Fiiiina bilder o fiina hestar! :) Freda? ;)

2011-05-11 @ 08:28:59
URL: http://eikastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0