Ridning!

Har inte blivit att jag skrivit något pga av skolan.. Jaja, nu ska jag skriva lite om dagarna som varit iallafall ;)

Tisdag -Sissi lektion!
Det blåste storm när vi kom dit! Della blev lite på G pga blåsten o lite uppblåst. Men när vi kom in i ridhuset lugnade hon ner sig direkt. Vi red tillsammans med en 5åring o det fungerade jätte bra! Vi övade bl a på skänkelvikningar, öka-minska trav och galoppfattningar. Della var super lätt i handen från början och slappnade av o blev rund o mjuk. Hon tog rätt galopp i varje fattning, dock blev de lite "sega" - hon tog dom inte direkt, men det beror på att det var i ridhuset. Hon gjorde också skänkelvikningarna bra! Supernöjd!
Corvette fick vila..

Blev inga bra bilder, men den här får duga..

Onsdag
Jag red ut själv på Corvette, red bortåt på grusvägarna. Han var pigg och riktigt rolig att rida. Ställde igenom honom i skritt och trav, gjorde lite skänkelvikningar i trav, gjorde några ryggningar och galoppfattningar från skritt. Han känndes rund o fin i formen också. Nöjd!
Red sedan Della tillsammans med mamma, "hoppskogsrundan". Della var pigg och glad, vi gjorde inget speciellt. Vi busgalopperade lite på slutet, det var uppskattat :)

Torsdag
Red Della tillsammans med mamma på Sol bortåt på grusvägarna. Gjorde lite skänkelvikningar i skritt och trav, ställde igenom henne i skritten, hon gjorde fina galoppfattningar. Duktig!
Sedan var det hopplektion på Corvette. Han kändes seg på framridningen, lyssnade inte så bra för skänklarna. Men åh vad bra han hoppade idag!:) Riktigt duktig, o ett par hinder var höga - uppåt 1m skulle jag gissa på, men det var inga problem! Supernöjd!! Får fundera på hopptävlingen..

blev inga bra bilder, tog en gammal istället..

Fredag
Idag red mamma, jag och Ebba ut en sväng tillsammans. "Hoppskogsrundan" blev det, med ganska mycket skritt, men även trav och galopp. Hästarna skötte sig bra o fick sig en mysig och lugn tur efter veckans träningar. Alla var nog nöjda :)

Här har vi hela gänget!

I morgon (lördag) åker Ebba och jag med Erika på DM, ska fota lite hade jag tänkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0